Въвеждане на еврото- срокове и прекъсвания

Уважаеми клиенти,

В навечерието на Новата година и във връзка с въвеждането на еврото в Република България, Ви информираме за важни срокове, планирани временни прекъсвания и препоръки, свързани с технологичните процеси по преминаване към новата валута.

Препоръки за подготовка

За да преминете през празничния период спокойно и без изненади, препоръчваме:

  • Планирайте предварително по-важните си преводи и плащания – направете ги преди посочените по-долу сроковe.
  • Осигурете си средства в брой за периода около Новогодишната нощ, предвид възможни кратки прекъсвания при картови плащания и банкомати.
  • Ако Ви предстоят пътувания или по-големи разходи, помислете за авансово плащане и/или предварително осигуряване на необходимите средства.
  • Погрижете се за регулярните си плащания (ток, вода, интернет, местни данъци и такси, застраховки, винетка и др.) – препоръчваме да ги извършите предварително.

Актуализация на CCB Mobile

В края на декември 2025 г. ЦКБ АД планира техническа актуализация на мобилното приложение CCB Mobile, която подготвя услугата за работа в условията на преминаване към еврото. Препоръчваме да инсталирате най-новата версия от магазина за приложения веднага след публикуването ѝ, за да се гарантира безпроблемна работа на услугата.

Временни ограничения за регистрации/нови заявки

В периода на технологичните процеси по преминаване към еврото е възможно временно ограничаване на регистрации, активации и подаване на нови заявки през дигиталните канали (CCB Mobile и CCB Online).

Планирани временни прекъсвания и срокове

1) Бюджетни платежни искания (СЕБРА)

  • Приемане на бюджетни платежни искания СЕБРА в банковите салони и дигиталните канали: най-късно до 23.12.2025 г. (включително).

2) Дигитални канали – CCB Mobile и Интернет банкиране (CCB Online)

  • До 14:30 ч. на 30.12.2025 г. ще се приемат плащания през дигиталните канали, с изключение на бюджетни платежни искания СЕБРА.
  • Планирано е временно прекъсване на достъпа до услугите от 14:30 ч. на 30.12.2025 г., с възстановяване на дигиталните канали на 02.01.2026 г. от 12:00 часа.

3) Битови сметки (извличане и плащане на задължения) 

  • Плащания на битови сметки ще могат да се извършват до 14:00 часа на 30.12.2025 г.
  • След 01.01.2026 г. ще бъде необходимо всички задължения да бъдат извлечени наново, тъй като сумите, получени преди 01.01.2026 г., няма да бъдат актуални.

4) Плащания с карти, онлайн покупки, дигитални портфейли, ПОС терминали и банкомати

Планирано е временно прекъсване на достъпа до услугите от 21:00 ч. на 31.12.2025 г. до 01:00 ч. на 01.01.2026 г.

В този интервал са възможни ограничения/прекъсвания при:

  • Плащания с карти на ПОС-терминали (в магазини, заведения, бензиностанции и др.);
  • Онлайн покупки с карти;
  • Плащания чрез дигитални портфейли (вкл. Apple Pay и Google Pay, когато са картово базирани);
  • Операции на банкомат (теглене/внасяне).

Важно за банкоматите след 01.01.2026 г.:

  • След 00:00 ч. на 01.01.2026 г. на банкоматите ще е възможно теглене на суми единствено в евро.
  • Внасянето на средства ще бъде възможно само в лева до 29.12.2025 г.
  • На 01.01.2026 г. се планира възстановяване на работата и на банкоматите (поетапно, при необходимост).   


5) Входящи преводи

  •    Входящите преводи по сметки в ЦКБ АД с час на постъпване до 15:30ч. на 30.12.2025г. ще бъдат приети и заверени по съответните клиентски сметки.

6) Банкови салони (клонове)

  • До 12:00 ч. на 30.12.2025 г. ще се приемат плащания в банковите салони, с изключение на бюджетни платежни искания СЕБРА.
  • Клоновете на Банката ще отворят на 05.01.2026 г. със стандартно работно време.
  • От 05.01.2026 г. ще можете да обменяте на каса лева срещу евро по фиксирания курс 1,95583 BGN за 1 EUR без такси за Вас, както и да внасяте левове по Вашата сметка в евро без такса

Благодарим Ви за разбирането и доверието. Тези действия са необходими, за да осигурим плавен и сигурен преход към еврото и надеждна работа на услугите.

С уважение,
Централна Кооперативна Банка АД