Обединяване на входните точки за преводи в дигиталните канали и анулиране на чакащи потвърждение преводи и преводи с бъдеща дата на изпълнение след 30.12.2025г.
Уважаеми клиенти,
С цел подобряване на клиентското изживяване при иницииране на преводи през мобилното и интернет банкиране, Ви уведомяваме за следните предстоящи промени, влизащи в сила от 01.01.2026 г.
От 01.01.2026 г. отделните входни точки за иницииране на преводи ще бъдат намалени и обединени в по-ясна и интуитивна структура. Тази оптимизация гарантира, че инициирането на превод е по-бързо, по-лесно и максимално ефективно.
В CCB Mobile- входните точки за иницииране на преводи ще бъдат намалени до три:
- Превод – През обекта се нареждат вътрешнобанкови и междубанкови преводи, вкл. преводи към сметки на бюджетни организации в евро и друга валута.
- Превод между собствени сметки – През обекта се нареждат преводи между собствени сметки в ЦКБ АД.
- Запазва се съществуващият обект за нареждане на незабавни преводи blink по мобилен номер.
В CCB Online- входните точки за иницииране на преводи ще бъдат намалени до пет:
- Превод между собствени сметки – През обекта се нареждат преводи между собствени сметки в ЦКБ АД.
- Преводи по сметки в банката – През обекта се нареждат вътрешнобанкови преводи, вкл. преводи от/към сметки на бюджетни организации.
- Преводи за други банки и чужбина – През обекта се нареждат междубанкови преводи, вкл. преводи от/към сметки на бюджетни организации в евро и друга валута.
- Запазват се съществуващите обекти за нареждане на бюджетни искания СЕБРА и масови плащания (Обработка на файл, Файлове за заплати и Обработка на файл – СЕБРА).
Обединяването на входните точки е съществена промяна в навигацията и начина на стартиране на преводи. Тази оптимизация гарантира, че инициирането на превод е по-бързо, по-лесно и максимално ефективно.
Технологичните процеси по преминаването към еврото в периода 31.12.2025 г. – 02.01.2026 г. могат да доведат до временно прекъсване на достъпа до CCB Mobile, CCB Online и CCB Open Banking. Актуална информация за работата на дигиталните канали ще бъде публикувана на корпоративната интернет страница. Препоръчваме да следите актуалната информация там.
1) Преводи с бъдеща дата на изпълнение
Всички платежни нареждания (вкл. инициирани чрез масов файл и СЕБРА), въведени с бъдеща дата на изпълнение след 30.12.2025 г. в мобилното или интернет банкиране, ще бъдат автоматично анулирани към 30.12.2025 г.
Какво да направите: Ако имате планирани преводи за дата 31.12.2025 г. или друга бъдеща дата, моля, въведете ги след 02.01.2026 г. чрез съответната нова входна точка.
2) Непотвърдени платежни нареждания
Платежни нареждания със статус:
- „Очаква потвърждение от клиента“
- „Обработва се“
- „Очаква договорен курс“
- „Очаква попълване на декларация“
- „Очаква допълнителни документи/проверка“
въведени в мобилното или интернет банкиране, ще бъдат автоматично анулирани към 30.12.2025 г.
Какво да направите: При необходимост, въведете нареждането след 02.01.2026 г. през съответната нова входна точка, посочена по-горе.
3) Заявки за теглене на пари в брой (BGN)
Всички непотвърдени заявки за теглене в лева с дата за теглене след 30.12.2025 г. ще бъдат автоматично анулирани към 30.12.2025 г.
4) Достъп до история/архив
- Историята на преводите ще бъде достъпна в обособено архивно меню в мобилното и интернет банкиране.
- Услугата „Директен дебит“ ще е активна до 15.12.2025 г. След тази дата историята на директните дебити ще бъде достъпна в обособено за целта архивно меню на интернет банкирането.
5) CCB Mobile - лимити
Технологичните промени по преминаването към еврото включват и актуализация на лимитите в мобилното банкиране:
- Максималният 24-часов лимит за преводи към произволни получатели, който в момента е 8 000 лева, ще бъде променен на 4 000 евро.
- Максималният 24-часов лимит за преводи към контрагенти, бюджетни плащания и плащане на битови сметки, който в момента е 20 000 лева , ще бъде променен на 10 000 евро.
Не е необходимо да подавате нови искания за промяна на лимити единствено поради преминаването към евро. При необходимост от корекция на лимитите след 01.01.2026 г., можете да заявите промяна по обичайния ред.
6) Ръководства и помощ
На сайта на ЦКБ АД ще бъдат публикувани обновени ръководства за работа с CCB Mobile и CCB Online, които подробно описват новата структура на входните точки и стъпките за извършване на преводи. Препоръчваме предварително да сте се запознали с промените в ръководствата, преди да извършите платежни нареждания след приемане на еврото в страната.
7) Работен график на ЦКБ АД в периода 30.12.2025 г. – 05.01.2026 г.
Очаквайте информация за работното време на Банката на 30.12.2025 г. – последния работен ден за 2025 г., в т.ч. и за работата на системите: CCB Mobile и CCB Online.
8) Контакт
При въпроси или нужда от съдействие, моля, свържете се с нас на 02/92 66 666 или *5050.
Благодарим Ви за доверието и вярваме, че въвеждането на новите входни точки в дигиталните канали ще допринесе за по-сигурно, удобно и модерно обслужване, напълно съобразено с очакванията Ви.
С уважение,
Централна Кооперативна Банка АД