Със сигурност пазарувате онлайн
3 D Secure на ЦКБ дава още по-високо ниво на сигурност при онлайн плащанията

Във връзка с внедряване на PSD 2 Directive (ЕU) 2015/2366 и Делегиран регламент 2018/389 (Задълбочено удостоверяване идентичността на клиента (ЗУИК) и с грижа за сигурността на Вашите плащания в интернет, ЦКБ АД въвежда ново, по-високо ниво на сигурност.
Към предоставяната до момента от ЦКБ АД възможност за извършване на сигурни плащания с банкови карти в Интернет чрез схемата 3DS (E-Secure), добавяме безплатна възможност за допълнителна автентикация на картодържателите чрез въвеждане на поне два независими елемента за удостоверяване идентичността им. По този начин се засилва мониторингът и превенцията срещу опити за измама при пазаруване в интернет.

Добавянето на новото ниво на сигурност се осъществява с получаване на първоначална статична парола посредством sms съобщение, с подател "CCB" (Пример: CCB: NNNNNN e parolata Vi za registraciq na karta ****nnnn za sigurni plashtaniq v Internet. Za registraciq: https://3ds.borica.bg/CCB do dd.mm.yyyy hh:mm.).

Ще получите отделен sms със статична парола за всяка карта издадена от ЦКБ. Паролата е с валидност един месец от датата на получаване, като в рамкте на този период е необходимо да я смените с нова, тъй като с първоначално получената няма да е възможно да потвърждавате Вашите онлайн плащания. 

Моля, обърнете внимание, че новата парола е необходимо да бъде съставена от поне 8 символа - комбинация от букви, цифри и специални символи (по избор от:  _ - % @ & * \ . # , / ? !)

Информираме Ви, че към настоящия момент НЕ МОЖЕ ДА ИЗПОЛЗВАТЕ СПЕЦИАЛНИ СИМВОЛИ КАТО: $ + = €. Допълнително ще Ви уведомим при настъпила промяна.

Молим за извинение за причиненото Ви неудобство.

Вашата нова статична парола може да смените тук.

Стъпките, които трябва да следвате, за да регистрирате Вашата карта вижте тук.

Имайте предвид, че изискването за 3 DS автентикация зависи от съответния виртуален терминал в сайта на търговеца, към когото плащате; т.е., при изискване на 3DS автентикация на виртуален терминал на търговеца, е необходимо да въведете новата статична (постоянна) парола + динамичната (получаване на sms при извършване на плащането).

Интернет търговци, които не поддържат 3 DS терминали, приемат плащане с въвеждане номер на картата и трите цифри изписани на гърба ѝ, т.е., както досега. 

Много скоро след тази първа стъпка към повишаване нивото на сигурността  на Интернет трансакциите, предстои внедряване и на услугата за биометрична автентикация. Подробна информация за тази стъпка и начините за нейното заявяване ще бъде публикувана малко преди нейното стартиране. Тази иновативна услуга, осигуряваща най-високо ниво на сигурност ще бъде внедрена в мобилното приложение на ЦКБ АД - CCB Mobile.

За допълнителна информация:
  • *5050 (Таксуването на разговорите е спрямо тарифите и политиките на използвания от клиента мобилен оператор. Възможно е обажданията към кратък номер да не се включват в пакета безплатни минути, за което ЦКБ не носи отговорност);
  • 02/9266 500, както и във всеки офис на Централна Кооперативна Банка;
  • пишете на адрес: cards@ccbank.bg

1. Какво означава „автентикация” ?

Терминът „автентикация” означава удостоверяване на самоличност или потвърждение за автентичност.

2. Как ще получа първоначалната статична парола?

За дистанционно предоставяне на първоначалната парола (код за регистрация) и статичната парола съществуват следните варианти:

  • За Вашите съществуващи карти ЦКБ ще Ви изпрати първоначална статична парола, чрез SMS съобщение, което съдържа и последните 4 цифри от номера на картата, за която се отнася паролата. SMS съобщението ще получите на посочения от Вас в банковата система на ЦКБ мобилен номер. 

Текстът на съобщението изглежда по следния начин:

CCB: NNNNNN e parolata Vi za registraciq na karta ****nnnn za sigurni plashtaniq v Internet.Za registraciq: https://3ds.borica.bg/CCB do dd.mm.yyyy hh:mm.

  • За новоиздадените карти – ще получите първоначалната парола чрез ПИН писмо, с което ще получите Вашата нова банкова карта.

3. Мога ли да използвам статичната парола, която съм получил/а с SMS за да потвърдя плащане в интернет?

Не. За да може да използвате картата си за плащане на покупки онлайн, е задължително да посетите адрес https://3ds.borica.bg/CCB, където да смените първоначалната парола.

4. Мога ли да използвам статичната парола, която съм получил/а чрез ПИН писмо, заедно с моята карта, за да потвърдя плащане в интернет?

Да, паролата получена чрез ПИН писмо може да бъде използвана за плащане на покупки онлайн. Може да промените получената парола на адрес https://3ds.borica.bg/CCB.

5. Какво да направя, ако:

  • не съм получил SMS с парола за регистрация на картата си?
  • погрешка съм изтрил/а SMS-а с паролата?
  • валидността на паролата, която получих, е изтекла?

За да получите парола за регистрация на Вашата карта, е необходимо да посетите офис на ЦКБ или да се свържете с контактния център на банката на телефон *5050 (Таксуването на разговорите е спрямо тарифите и политиките на използвания от клиента мобилен оператор. Възможно е обажданията към кратък номер да не се включват в пакета безплатни минути, за което ЦКБ не носи отговорност).

Получената от служител на банката статична парола, е временна и с валидност от 24 часа. В рамките на тези 24 часа паролата трябва да бъде сменена с постоянна.

6. Кои специални символи мога да използвам при съставяне на моята статична парола?

Специалните символи, които са позволени и може да използвате са:  _ - %  @  &  *  \  .  #  ,  /  ?  ! 

7. Какво е това „Лично съобщение” и за какво ще ми послужи?

Текстът на личното съобщение трябва да бъде създаден от Вас, едновременно със създаването на Вашата статична парола. Личното съобщение ще се визуализира всеки път, когато потвърждавате онлайн поръчка в сайт на търговец, поддържащ 3D-Secure автентикация.

8. Как ще осъществявам трансакции в Интернет след регистрацията на картата ми в клиентската страница?

При разплащане в Интернет ще трябва да въвеждате Вашата статична парола (зададена през клиентската страница), както и динамична парола, която ще получвате с sms текст:

CCB: NNNNNN – kod za plashtane s karta *nnnn za NNNNN.NN xxx pri  xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, ref. nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.

9. Възможно ли е да въвеждам само една от двете пароли, когато пазарувам онлайн?

Не, въвеждането на двете пароли при пазаруване в сайтове на търговци, които поддържат двуфакторното удостоверяване на самоличността на картодържателя, е задължително съгласно регулации на международните картови оператори Visa и Mastercard.

10. При всяко пазаруване в интернет ли ще трябва да въвеждам динамична и статична пароли?

Не, удостоверяване на самоличността с въвеждане на двете пароли ще се налага само при онлайн пазаруване при търговци, които поддържат 3D-Secure автентикация.

11. Колко ще ми струва използването на статичната парола?

Използването на статична парола при разплащания в Интернет с Вашата карта от ЦКБ е напълно безплатно.